Moda

70’ler Erkek Modasının Geri Dönmemesi İçin 10 Haklı Neden

70-ler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari

Bazı moda çıkışları vardır ki popülerliğinin üzerinden yıllar geçse de hala daha anılmaya devam eder ve hatta zaman zaman ”Retro” adı altında tekrardan hayat bulabilir. Şimdi bile baktığımız zaman bunun birçok örneğini görmek mümkün.

Ancak bizler bugün bırakın tekrar hayat bulmasını, ”keşke hiç varolmasaymış yahu!” diyeceğimiz cinsten olanları inceleyeceğiz.

1) Böyle durmalarını gerektiren durum ne acaba?

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari

Bence burada tartışmamız gereken konu moda anlayışı değil arkadaşların kafa yapısı. Nasıl bir düşünce yapısına sahiplermiş ki böyle pozlar verilmiş?? Hele ortadaki arkadaş o haşin bakışın altına o kırmızı şey olmuş mu yahu?

 

2) ”Özgüvenim yok” İç çamaşırı

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-1

Aslında bu beylerin yüzüne bakarsanız içinde ne olabileceğini az çok tahmin edersiniz. Sol üçlü mühendislik fakültesi son sınıf, sağ köşede ise dönemin en hareketli bölümlerinden olan turizm bölümü ile dönemin Berkecanları..

 

3) Konumuz modaydı yanlış geldik galiba?

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-2

Aslında suçu biraz da reklam sektöründe aramak lazım bence. Tamam ürün vasatın vasatı ona diyecek laf yok ama bu afiş ne be kardeşim? Rönesans tablosu gibi gerçekten baktıkça bakasınız gelmiyor mu??

 

4) O zamanlar gece kulüpleri konuluydu galiba?

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-3

Sektörde artık kumaşları değerlendirmişler havası yok mu ya? Her şey yarım, daha doğrusu eksik. Tamam günümüzde de yırtık pantolonlar almış başını gidiyor da bu fotoğraftaki beylerin giydiği şeyler ne ve niye ortası yok??

 

5) Paranızla rezil olmak ister misiniz?

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-4

Varlıklı olan arkadaşların durumu daha zormuş gerçekten. İmkanın var her şeye ulaşabiliyorsun ancak sektör facia…

 

6) ”Abi uzaydayız herkesin kafası karışık.”

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-5-756x1024

Burada tam olarak gerçekleşen eylem ne acaba? Yani plajda voleybol oynayacakken vazgeçtiniz ama topu da bırakmayalım şimdi ayıp olur mu dediniz nedir yani?

 

7) Anlam deryası…

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-6

Aslında fazla söze gerek yok, yani o renklerden bahsetmeye, pozları konuşmaya falan hiç gerek yok. Arkada duran barmen kardeşimizin surat ifadesine baksak yeterli. Adam resmen yıllar sonra oluşacak surat ifadesini o zamandan atmış helal.

 

8) ”Ya önemli olan rahatlığı be oğlum.”

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-7

Aslında bu model günümüze kadar evrimleşerek yeni sünnet olmuş çocukların giydiği bol tişört olarak gelmiş durumda. Yaşıyor yani hala.

 

9) ”Neden yalnızım” kombini.

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-8

Yine Antik Mısır mozaikleri tadında bir fotoğrafla karşı karşıyayız. Ya hadi diyelim çılgınsınız ama dışa vurmuyorsunuz ve bir müzik grubu kurmaya karar verdiniz. E peki koyunların günahı ne be kardeşim?

 

10) 6 adımda nasıl evde kalırsınız?

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-9

Diyelim ki o zamanın şartları başkaydı bu tarz örgü kazak modeller daha kullanışlıydı falan. E peki renkler be kardeşim? Şu renkler gözünüzü nasıl rahatsız etmedi yahu?

 

Bonus: O kadar çok konuştuk ki başımıza geldi…

yetmisler-retro-modasi-korkunc-moda-anlayislari-10

Açıkçası günümüzde de işler pek iyiye gitmiyor. Kim bilir belki 20 yıl sonra o çok eleştirdiğimiz alakasız renklerden oluşan örgü kazakları arayacak duruma geliriz…

Yorumları Göster

Yorum Yapın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

YUKARI